Járt utat a járatlanért.....

2011.06.03

A  magyar közmondást idézve,bár egy másik szempontból nézve, néha nem is olyan rossz ötlet letérni a megszokott és ismert utakról.

Kirándulni indultunk Astúrias-ba az óceán partjára, egyszercsak elhatároztuk,hogy nem a már megszokott helyek valamelyikére megyünk /Gijon, Avilés,Salinas/,hanem csak úgy letérünk az autópályáról,és  keresünk valami szép kis tengerparti települést. Az Atlanti- óceán partvidékén inkább a természeti szépségek csábítanak,mint a fürdési lehetőség, főleg ilyenkor,még elég hideg a víz, bár szerintem még nyáron is az itt!!  A Vizcayai-öböl, a "Zöld part" / Costa Verde/,bár nagyon finom homok borítja, sok esetben meglehetesen hűvös a strandoláshoz.. Azonban egyszerre élvezhetjük a tengerpart és a hegyek látványát, ami azért nem semmi!

Az autópályáról letérve hosszú szakaszon autóztunk, először azt hittük, talán nem is jó helyen jöttünk le, itt ugyan sehol a tenger,csak zöld táj, amikor a kocsiból megpillantottuk a ragyogó kékben pompázó Atlanti-óceán, és egy fantasztikusan szép kis települést, legalábbis szerintem az egyik legszebb kis halászfalu, ahol eddig megfordultunk. Egy valódi kincset fedeztünk fel a neve Lastres, nagyon emlékeztet az olasz kis falvakra.

Mint csavargásunk során megtudtuk,itt forgatták a Doktor Mateo címü filmet is. A kis falu meredek, szűk labirintus szerü utcáival egy kis darab a múltból, a hangulata a régi időket idézi, egy kis utazás a múltba!

dscn0571.jpg Az első pillantás a vízre,

1727816.jpga kikötőből a falu,

5663099.jpga falu a hegyről nézve,

dscn0584.jpgés a strand felől.

Az Óratorony /La Torre del Reloj/, a XV. századból,a fő feladata a falu ellenőrzése és védelme volt. 1751-ben átalakították,akkor került rá az óra is, érdekessége,hogy csak egy mutatója van.

lastres--24--casa-del-doctor-mateo.jpgcasa de Doctor Mateo.